Page 5 -
P. 5

jâfar se a fon» pel ¿ran pas                 Eis nois volen una noia                                         Pedina-385
jel Biatrifflonl.                       simpàtica, però sense excloure
                                        Tatractiu. No els agrada que    T^siimonis
  AÍXÓ no passa d'ésscr un

ideal, al que no podem arribar                                          Nois i noies, any 0
)er dues raons de tipus educa-

   tiu. La primera és la falta de                                           «I creà Déu a l'home a imatge seva, a imatge de Déu el va
ll'jormeció. En les actuals cir-                                        crear, i els creà másele i famella. (Gen. 1.27).

   ^umstèncles no ens podem                                             Amb la creació de la primera parella sobre la terra té inici
   iermetre la llibertat de que
   [bans parlàvem. Tots podem                                             dona                                                »«'^í-í» entre home
                                                                         mb eU i r                           ^ Psicològicament. units però
           ir els abusos en que
  cauriem-                                                              Tsm! Déu                                                      ^^

   La segona raó és Teduca-                                             I h , / , viti"                      distinta, unissin
                                                                        llurs v,des per propagar el gènere humà i complementar-se l u n
clóequivocada en aquesta ma-                                            amb 1 altre, enriquinc se i ajudant se cara la vida. La joventut
fèria que rcben, principalment
Us noies, per part dels seus                                            rraSL-r.tivit?t«                  -- «^ " " " ^^principals"!;
lares.
                                                                        ca r r .                             fonamentar lo. la recer-
  Enefccre, la majoria de fa-

illies les eduquen en la poli*

tlcadeitmés val ocell en m à                                            valor de la dona
^e cent volant». Tota la preo-

iupació de les mares és c o r i c -                                                                                                       »'aprecia el valor que
a r les seves filles. Aixf, onze                                        té en si mateixa o la utilitat que en. comporta. Evidentmeni
leles noies pregúntadcs
apliquen que no festegen per^                                           el primer tipus d'amor és més noble que no pas el segon. pulx
quèno tenen pressa. «Sé espe-
                                                                        que eleva la dona al nivell de persona al e s t i m a r l a per el í

                                                                        o^b'rmaTeíaÍ'^                    « d i m i n t la a la categoria d'un

rár>, diuen. Altres ducs réspo-                                         La humanitat ha passât molts segies considérant la dona

flen que no els convencen      els fumi ni balli al twist. Els agra-    cor^-H "Tu                           digna d'ésser estimada
n^laque coneixen.                    da que treballi i tingui soltura.  i r . excepción, en determinats po-
                                                                        bies o civihtzacions- útil pel plaer que proporciona, útil p , l
ÎA L O N A AL SERVBT                    Personifiquen les seves prefe-
                                                                        reba 1 que rende.x; l'esclavitut, la prostitució. els menyspre.»
DE L'HOME?                              rències en l'Àudrey Hepburn.    socials, la desigualtat de drets, etc. són fruits d'aquesta co^.

. Aquesta mateixa educació                   Però, per damunt de tot    cepciósegregacionista.                            con
íeníimental fa que les noies            això, la parella ideal serà la
opinin que elles han d estar al         formada per aquella que, al      Mois i noies, segle X X
                                        mateix temps que s'estimen.
  vei de l'home.                                                             El tracte, la relació entre un jove i una Jove dels nostre»
                                                                        dies, en tots els seus graus i aspectes. des d'una mirada eí
  • Casi tots els nois v e u e n q u e  es comprenen o fan un gran      b e s c a n v i d u n e s p a r a u l e s . l amistat. el prometatge. etc vénen
                                        esforç de comprensió, Aquells   marcats per I herència de tota la història de la valoració de
no és aixf,                                                             l'estima que s ha tingut a la dona des dels origens de la huma-
                                                                        nitat fins els nostras dies.
  iCreiem que, en realitat. ca-         que senten la seva responsabi-
i» Ú ha d'estar al servei de            litat de futurs coliaboradors        Quina és la justa mesura de la valoració de la dona?
l'altre I els dos junts, al ser-
                                        amb l'obra de la Creació. Els       La resposta va inclosa en el text biblic que encapçala aque.t
vcideUdcmés.                                                            article : Déu no ha íet distinció entre home i dona. A ambdó»
                                        que's preparen per a formar
  |Hem triât dues reapostes
;«e'na agraden: «La dona dèu            un món millor.

fiaboraramb l'home per îa                                               els va crear a «imatge seva>. a tots dos els constituí persones

||lorcoDvivència social, però                                           a tots els dos els feu depositaris de les seves promeses Crist
                                                                        segellà aquest decrét divi vessant la sang per tot el gènere hu-
   "tant al servei exclussiu                                            mà sense distinció de cap classe.
   •home», *Sisestimen, ella
                                                                             Alguns matisos de Tactual nivell de relaciona entre home-
  •3 donará»,                                                           i dona, es poden deduïr de l'enquesta que ACCION ha repartit

¿i^arella i d e a l                     por T'40 diarias                entre els joves de la nostra Vila. Els costuras i legislació occi-
   s curiós veure quines són                                            dentals suposen en teoria una igualtat de drets; a això c o r r e i -
                                                                        pondría, almenys. una igualtat de traete. Però no ens enga-

«ierències mutues.                                                      nyem; aquests costums i aquesta legislació permeten encar»

"noies volen un noi se-                                                 la prostitució, la desigualtat en els drets i r.etribucions laboral»

f "ò no exclouén la sim-                                                i altfes menyspreus envers la dona.

Í sigui un                                                              Un jove. que de la seva propia collita. afegeix al traete que
       "fici 0 amb carrera.
                                                                        el seu ambient dona a la noia, cortesia, educació, respecte,
         que tingui ganes de
                                                                        amor desiuteressat, conversa elevada, etc., dignifica el sexe

                                                                        dèshonrat. exalta el valor femení. c o l i o c a la persona de U do-

  en                                    ca^^éulcja^                     na al nivell que Déu ha déterminât; es comporta com home, é»

ion.  '       Charlton'                 TtliÎONO 52J ••f                fidel sil desti de la humanitat.

                                        VILAt&ANCA Dtl PANADÍV                                               1. M. Juan-Torres, pvr c
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10