Page 2 -
P. 2

Pcaina ¿02

    Di CAMJ                                                                                     TEATRO

Qué us sembla del Crist?                                                                "La Glau" de Noel Clarasó

                                                                                     en el teatro de la Sociedad La Princ pal

de qui es fili?                                                                           La obra que fué presentada           exhuberante, con su íntimo y
                                                                                     el p a s a d o domingo por la no          tremendo drama, qüe f rama
     Un día vaíg tenir un somni terrible. Ercm a missa. cada u                       che en la Sociedad «La Prin-              hay y mucho en su arbitraría
al seu Hoc, omplint la gran Basilica. Seguiem la funció litúrgi-                     c i p a l » , es la segunda produc-       conducta pese a sernos pre-
ca de üuny, com acostuma a passar quan celebrem una gran                             ción que se ha estrenado en               s e n t a d o con fina malicia, chis-
iestivitat Atents al missal, o mig endormiscats, o escoltfint el                     Barcelona del agudo literato              pa y una gracia especial.
cor o mirant la gent. De sobte em vaig adonar d'un gran movi-
ment a i'altar. I desseguida gent que hi pujava i que anava Noel Clarasó. La primera, es- Cuantas personas se han
i venía de la sagristia, tothom donant ordres però amb gran crita en castellano, con el títu- «imaginado» «su vida» ubica-
                                                                                     lo de <.<Marido en Zapatillas»,           da completamente en un polo
desconcert. Recordo que jo també hi vaig anar i que vaig que-                        no nos ha sido dable verla en-            opuesto al que se hallan. Con'
dar impressionat quan el célébrant em va dir que no podia                            nuestra Villa. Esta segunda,              secuencias? Motivos? hí está
c o n s a g r a r . H o intentava peiò n o li sortia. Tots eis esforços eren
                                                                                     en versión catalana, venía pre-           el quid de la c o s a y a eso creo
i a á t i l s . Una força estranya el deturava. Eis fide s es van sentir             cedida con más de 200 repre-              yo nos quiere h a c e r llegar el
presos d'un gran nerviosisme. Aquell dia, però, es van adonar                        sentaciones en su haber, que              autor entre sonrisas, situacio-
que allò que es realitzava c^da diumenge era un misteri m o l t                      se d i e r o i en el b a r c e l o n é s  nes y chispa creadora,
gran i que només el fet d'haver s'hi acostumat podia h a / e r los                   Teatro Romea.
iasensibilitzat d'aqueeta manera.                                                                                                   Rafael Anglada, actor có-

                                                                                                                               mico de fina sensibilidad, crea
                                                                                     Según aclara el autor, su el mencionado personaje ro-
Quan em vaig despertar, vaig quedar tot trist, pensant que
eis cristians hem a c a b a t fent de la m i s s a — i deis »agraments, pretención es la de presentar zando lo insuperable, dándole
í del s a c e r d o c i i de l'esgiésja— una c o s a m a s s a humana Q u e una farsa extraída de la «vif^a a d e c u a d a réplica la eximia ac-
perqué hem vist l'Església sempre entre nosaltres i hi actuem. imposible», pero muy posible triz María Vila, junto con Pa-
                                                                                     de ser vivida «ín mente» por quita Ferrándiz, Laura Bové y
acabem tractant'la com si fos un fruit deis homes.                                   cualquiera de nosotros.

de David                                                                                                                       Mercedes Broquetas, Carlos
                                                                                     ^Particularmente, no la vi Lloret, Luis Nonell —Cfelicfsi-
Això US iarà entendre perqué la gent — potser nosaltres —- tan imposible, si bien para su m o en sus i n t e r v e n c i o n e s ) — y
adopta una actitut massa humana enfront de l'Església. Per trueque, tuviese que dejarse Miguel Graneri. La concurren-
gran que la considerem, si n o la veiem l'obra de Déu, s e m p r e en el c a m i n o la vestimenta rcia d e m o s t r ó su agrado riendo
ens semblará que la podem jutjar i criticar. O que ens podem «sainetesca> y un tanto gro- diversas situaciones hilarantes
negar a entregar nos-hi o al mcnys^que podem raccionar aquesta tesca con la que arropa el y otorgando ferviente aplauso
nostra entrera. També Crist va trobar-se contradit pels homes. autor 3 los muñecos de su far a la Compañía «Maragall*.
                                                                                     sa Y a pesar de ese disfraz
E l veien gran. Fins el veien descendent de David, i profeta                         que les presta, se vislumbra                   Ya sólo me resta señalar
tot. P e r ò llavors que eis descobiia el misteri í se'is presentava                 en sus pliegues y a través de             mi extrañeza ante lo que se
com a Déu. eis jueus es posaven nerviosos í acabaven per desit                       sátira, el tremendo vigor dra-            a n u n c i a b a en el programa í
jar treure-se'l del davant.                                                          mático que se desprende del               «¡El MAYOR acontecimiento

dones com David...?                                                                  conflicto conyugal del matri-             Teatral!». De verdad, de ver-
                                                                                     monio «Salas-                             dad, no puede haber MAYOR
     Jo em penso que també nosaltres hauríem d'arribar a fons                                                                  acontecimiento que el presen^

en el planteig de la nostra actitut cera a TEsglésia — o cara a                      Lección y noble moraleja tado? De ser así, mal andan

Crist, que és el mateix. Si ens iimitem a anar complint, s^ntn puede tomarse de los ingre- de acontecimientos en aquella
fidels a uns ritus, c o m un amie pot ser fidel a l'habituai t t r t ú - dientes que nos sirve el autor. S o c i e d a d . Y que conste que
lia o un gran h o m e al pöble en el que ha n a s c u t . T a m b é eis Sin duda alguna, ese señor con ello no quito mérito a la
bons idòlatres són fidels als seus ritus. P e r ò Jesucrist n o cs <Sala», a pesar de su, llamé- o b r a . . . pero un p o c o de forma
c o n t e n t a a m b el r i t u s — a l t r a m e n t eis jurus, tan a m i c s de les mosla grotesca figura, se n o s lidad señores!!
-cerimònies i de la lletra, no l'hauiíen mort mai. Sinó que té muestra con una humanidad
                                                                                                                                               Juan-Bautista

n t e r é s en subratllar que és Sevyor.

    Vetaquí el problema que ens plantejem si volerà: a Crist per                     COI.EGIO                 DET.             AVE-iViARTA
senyor de d e b ò ; sí a c c e p t e m TEsglésia c o m a Crist mateix. S í                                                     2 - TlËJ^, 868
diem que sí, només ens queda un cerní : el de iluitar contra la
nostra mesquinesa per ser c a d a día m é s fidels a l'entrega a                     Abierto desde las 3 tarde a 9 noche
Crist i a la sevM Efglésia. D o r e s , c o m podríem dir un n o al
                                                                                     Especiolidad en Contabilidad, Mecanogrofío,
SenyorP                                                                              Ortografía, Correspondencia, y Cultura Genera

                                                                  Mn. /. P. Sayrach  Plazas limitadas y a horas convenidas
   1   2   3   4   5   6   7